selamat datang ya..

selamat datang ya..
Selamat Datang kepada yang sudi datang di blog saya yg tidak seberapa ini..

Saturday, September 3, 2011

CERITA BUDAK INI.. SIAPA DIA..?



Mohamad Helmi Bin Kamaruddin (Along Tuna)
di lahirkan di Hsptl. Sultanah Aminah, J.B.
Pada 17/08/1991
anak ke-9 dari 11 orang adik-beradik
20 Tahun
Sek.Men.Keb. Syed Alwi ( tamat persekolahan tahun 2008)
menyambung pendidinya di sebuah Kolej iaitu Kolej Yayasan Melaka International,
 jurusan Diploma Teknologi Animasi.
bercita-cita untuk menjadi Director animtion 2D yang berjaya..
Karya Komik yang di minati : Blues 'Aku & Sesuatu' ( Shaari Sulong, Abng Aie), 'Helios Eclipse' (Khoru, Gempak Starz..), semua Karya Zint (Gempak) dan 'HANYA' ( Fakhrul Anour, Gempak..) ikutkan bnyak 
lagi tp mlas nak tulis semuanya.. huhu..
Dan juga meminati bidang PhotoGraphy dan Edit2 gamba (Photoshop)


Melaka, Bndar Hilir..
aku memang jenis suke ambil gamba lompat2 nih.. nmpk unik..


  
Shah Alam, I city..
masa ni bosan tak tahu nak shoot gamba apa.. Gamba ni telah diambil oleh Fariz Izhan Rakan seperjuangan
aku kat Kolej. huhu..


diriku begitu Beharga.. hahakk..

 
I city, Shah Alam. (Gig i city,10/07/20011..)
memang gempak gig nih rugi siapa tak join sekali..


Ini la kalau dah tak tau nak buat apa..


aku sudah lama bercita2 nak memperole DSLR ni.. sebab pengaruh dari Gamba2 Dalam Discovery Channel & next Top Model (hahahahakk..) x bole bla... 
dan apa yang aku belajar tentang PhotoGraphy nih, nilai Gamba yang mahal adalah Gamba yang sukar di ambil dan merbahaya, merbahaya maksud aku sebagai contoh kau ambik gamba Harimau dalam keadaan Jarak yg dekat misalnya jarak 5 meter atau 2 meter ke.. huhuhu.. berani ke..? selagi berisiko anda Shoot pic tersebut semakin mahal la nilainya, aku denga cite kdang boleh cecah puluh2 Ribu jugak la 1 or 2 gambar sahaja.. huhuhu lumayan beb..! 
       Kemudia, ada orang pernah Bertanya pada aku. Macam mna nak ambik Gamba2 yg menarik ye..? adoiyai..! sukar aku nak jawab soalan korang tu.. ye la aku pun bukan la 'Pro' sangat dalam bidang nih.. kadang2 ada la jugak gamba2 yang aku amik x best.. tp apa yg aku buat dan macam mna aku dapt gamba2 tersebut, aku akan bawa Kemre aku ke mana saja dan sentiasa terliti di setiap pandangan persekitaran aku. Seterusnya, sentiasa bersedia & pantas bila anda dah jumpa terget Photo menarik anda tu..kemudian banyakkan membaca buku2 yg berkenaan dgn PhotoGraphy nih.. inysaAllah.. anda boleh la dapat gamba yang anda impikan.. hehe.. aku pun bace buku gak.. huhu..


           tertidur time nak siapkan Final Project sem 3 (klas Anatomi Manusia).. Alhamdulillah lukisan aku nih mendapat pujian juga dari pensyarah aku walupun ianya tidak siap 100%.. maksud aku bukan seprti gamba di atas.. gamba di atas ni bnyak x siap lg ni.. huhu.. tempoh membuatnya adalah 1 malam..memang tekanan sungguh aku time nih..! huhu.. sabar saja..~


Rakan sekelas Diploma Teknologi Animasi.. Dari kiri : Abe, Suppel, Khai, Sarah, Diana, Atul dan aku..
(sebenarnya ada lagi tp x ada pulak diorng dlm pic nih..)


muke2 time Sem 2.. huhu.. ( Diploma Teknologi Animasi )


Klas Anatomi Manusia.
time nih aku kene menjawab la sebab lukisan aku tak cukup 50 keping  yang aku ingat aku smpat siapkan 20 ke berapa keping tah..? masak aku time nih.. huhu..!!


tension selepas kelas.. Semua nak jadi gile.. masuk Air budak2 kelas aku nih.. sukar di kawal.. hahakk

  
Geng Kelas Sem 3


kene tinggal bas.. sebab lambat diberi perlepasan balik.. hahahakk.. kesian muke2 time nih semua nmpak letih je.. hahakk..~ Adat la kite budak belajar...


study2..!! jagan main2 ex-zam nak dekat nih.. huhu..


                 Ini juga adalah salah satu final Projek aku time sem 3, Klas Anatomi Manusia. masa yg diambil adalah lebih kurang 12 jam.. lukisan ini sangat aku berpuas ati dan kemudiannya dijadikan bahan contoh untuk budak2 junior.. hehehekk.. lukisan ni aku dapat markah penuh..~ hehe thnks Allah...


              korang Percaya atau tidak kalau aku kata muke Tiz Zaqyah ni.. aku lukis guna Arang 'B.B.Q.' sebesar penumbuk ke atas kain Canvas saiz A-3.. makan masa 2 hari aku buat ini...  pensel tidak digunakan sama sekali dalam ini lukisan.. huhu.. ingat senang ke.. hoho.. try la tengok..? 


           Alhamdulillah aku mendapat markah tertinggi dlam klas Anatomi Manusia nih.. aku sugguh bersyukur.. kire  tak sia2 aku x tido seminggu dengan nyenyak kerana  semua dlm pic tu.. dlam pic tu baru sebahagian ye.. sebenanya masih ada lg lukisan2nya.. cuma malas aku nak tunjuk lebih2... hehehekk..~ (ada 100 lebih keping kertas x silap aku lukisan reject aku time nih, hahakk..  ) bukan senang nak jadi cemerlang.. jangan putus asa untuk berjaya..

inilah corak hidup aku sekarang.. bnyak lagi sebenarnye.. aku nak citer.. tp sampi sni saja dahulu ye.. nnt sambung lg.. dan aku nak ucapkan terima kasih kepada siapa yg sentiasa mengikut perkembangan PhotoGraPhy aku walau pun x seberapa hebat.. huhu.. thnks semua.. selamat Hari Raya Maaf zahir dan batin sekira sepanjang anda mengenali aku, sekiranya, aku penah menyakitkan hati dan sebagainya.. ampunkan dusa ku ya semua...

No comments:

Post a Comment